Friday, April 5, 2024

Bantulah Daku Ya Allah

Ya Allah, 
Sesungguhnya aku sedang susah. Aku ingin membeli keperluan hariraya tapi, suamiku tiada masa untukku. Orang lain ada urusan mereka masing-masing, ada kawan yang aku minta tolong dua tiga kali, mungkin dah rasa jemu sebab aku selalu minta tolong dengan dia. Minta tolong dengan orang lain, nanti mereka tanya, suami mana? Kenapa tak pergi dengan suami? Takkanlah aku nak bercerita yang suami tak ada masa. Aku tak nak menimbulkan persepsi buruk orang terhadap suami sendiri. 


Ya Allah, 
Sesungguhnya aku perlukan suamiku. Perlukan masanya untukku, perlukan perhatiannya kepadaku. 


Ya Allah, 
Aku tiada tempat untuk mengadu. Tiada tempat untuk memohon pertolongan. Hanya kepadaMu Ya Allah, hanya kepadaMu aku mengadu dan berharap. 

Ya Allah, 
Sebagai isteri, aku ingin merasai hidup mempunyai pasangan seperti orang lain walaupun terpaksa berkongsi. 

Ya Allah, 
Aku mohon belas ehsanMu kepadaku. 

No comments: